Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μουσταλευριά με μούστο

Γράφτηκε από την  Κατηγορία: Κρέμες/Ψυγείου
moustalevria me moysto

Εκτέλεση

  1. Από τα 8 φλιτζάνια μούστου, παίρνουμε τα 2 φλιτζάνια και τα αναμιγνύουμε με το αλεύρι και το κορν φλάουρ (μίγμα).
  2. Στην κατσαρόλα ρίχνουμε τα υπόλοιπα  6 φλιτζάνια μούστο και όταν βράσουν προσθέτουμε λίγο-λίγο το μίγμα, ενώ ανακατεύουμε συνεχώς.
  3. Όταν η μουσταλευριά πήξει, την αποσύρουμε τη κατσαρόλα από την εστία.  Προσθέτουμε λίγα αμύγδαλα.
  4. Την σερβίρουμε και τη πασπαλίζουμε με κανέλα  ή και σουσάμι. Φυσικά μπορούμε να προσθέσουμε επιπλέον έξτρα τριμμένα αμύγδαλα ή καρύδια για το γαρνίρισμα. Διατηρούμε στο ψυγείο.
 
Η θρεπτική αξία του φθινοπωρινού αυτού γλυκού εδέσματος, είναι υψηλή. Αυτό γιατί συνδυάζει την υψηλή θρεπτική αξία του μούστου που προέρχεται από το σταφύλι τόσο εξαιτίας των αντιοξειδωτικών του, των βιταμινών Α, B, C, φυτικών ινών και σιδήρου καλίου, φωσφόρου, ασβεστίου.
Από την άλλη, το σουσάμι είναι πλούσιο σε αμινοξέα, βιταμίνες , ιχνοστοιχεία και ασβέστιο.
Επίσης η κανέλα ,εκτός του ότι υποβοηθά την πέψη,  βελτιώνει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, ενώ, τα καρύδια προφέρουν τα απαραίτητα για τον οργανισμό ω-3 λιπαρά οξέα, ουσίες αντιοξειδωτικές και φυτοστερόλες.
Ενώ αν, προσθεθεί και το σουσάμι, το οποίο είναι πλούσιο σε απαραίτητα αμινοξέα όπως η μεθειονίνη, η τρυπτοφάνη, η λευκίνη και η αργινίνη, περιέχει και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ασκεί ευεργετική επίδραση στον ανθρώπινο οργανισμό.
 Υλικά για 10 μερίδες:
  • 8 φλιτζάνια τσαγιού μούστος (έτοιμος βρασμένος)
  • ½ φλιτζάνι τσαγιού κορν φλάουρ
  • 1 φλιτζάνι τσαγιού αλεύρι (μαλακό)
  • 1 χούφτα αμύγδαλα (ανάλατα) ξεφλουδισμένα ή ελαφρώς κοπανισμένα καρύδια
  • Λίγη κανέλα
  • Σουσάμι (προαιρετικό)

H συνταγή αυτή, παρασκευάστηκε από σταφύλι ποικιλίας «Σαββατιανό».
Αποτελείται από 70-80% νερό και 12-30% σάκχαρα με κύριους εκπρόσωπους τη γλυκόζη και τη φρουκτόζη.
Οργανικά οξέα 3-12g/lμε κυριότερα το τρυγικό, μηλιτικό και κιτρικό. Συνταγή για μουσταλευριά με μούστο βρασμένο, με αλεύρι, χωρίς ζάχαρη, εύκολη και με 196 θερμίδες ανά μερίδα.

Διατροφικά στοιχεία
Ποσότητα ανά μερίδα 180 γρ.
Ενέργεια 196 kcal
Πρωτεΐνες 3 γρ.
Υδατάνθρακες 43,4 γρ.
Λιπαρά 2 γρ.
Χοληστερίνη 0 mg
Νάτριο 7 mg
myDiatrofi8
Τίνα Αντωνίου

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Προφίλ

Τελευταία άρθρα από τον/την Τίνα Αντωνίου